Nattliga tankar

Jag skrev det här inatt när bloggen var cp och vägrade funka..
Nu får det idag istället..



____________________________________________________________________________




Jag tänker för mycket.

Hjärnan går på högvarv och jag vet knappt vad jag tänker för tankarna flyger så fort.

Det är jobbigt.

Jag tänker på då, vad är det jag saknar och vad är det jag inte saknar.

Ser bilder från förr, jag minns allt som det hände förra veckan men saken är att det är en halv evightet sen.

Jag minns allt, alla skratt, best day ever, parken, askkoppen, målandet, tatueringarna.. Allt det där som jag älskade och som jag trodde var min framtid.

Jag minns även dom dåliga sakerna.

Ensamheten, tristessen, ångesten, orkeslösheten och skriken.

 

Och så tänker jag på nu..

Var är jag nu och vem är jag nu?

Jag bor halvt hos mamma och jag gör ingenting.

Jag går på livskompetensen och det går bra men humöret är som bergochdalbanadeluxe och det är alldeles för många som jag inte vet var jag ska placera.

Jag vill flytta.

NU!

 

Och så tänker jag på sen..

Framtiden.

Var ska jag ta vägen?

Var ska jag bo?

Vem ska jag bli och vad ska jag göra?

Hur ska allt te sig och hur ska jag må?

Kommer jag att bli bra?

Är bergochdalbanan en början på en ny period av helveteseldar?

 

Frågor utan svar.

 

Än en gång det eviga ”jag vet inte”.

 

Jag vet verkligen inte om jag skulle orka glida tillbaka till det där.

Den rivande ångesten.

Men jag känner den ju just nu.

Den tär något fruktansvärt.

Gnager gnager gnager.

Det var länge sen.

Jag trodde jag skulle slippa.

Jag trodde jag blivit bättre.

 

Jag trodde jag blivit bra.

 

Men jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: frida C

Börja med att flytta från Hofors!bara det är ett steg i rätt riktning:)

2009-02-11 @ 15:04:07
Postat av: Sussanna

Ja det ska jag göra. Behöver verkligen det.

2009-02-11 @ 15:26:29
URL: http://sussanna.blogg.se/
Postat av: orsak

det är många gropar på vägen till "friskhet" eller vad man nu ska kalla det utan att få det att låta tungt, kallt och konstigt.

jag tycker att du är en sprudlande brud, och fan så gudomligt vacker. även om det är lite kärvigt i berg&dalbanan nu honey, så fortsätt åka.

det är värt det till slut. ses i morgon! PUSS! <3

2009-02-11 @ 21:36:06
URL: http://orsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0